Bu hıza sadece 500 oto ulaşacak

17/03/2016

Bugatti Chiron, muhteşem bir verimlilikte, 2.000’den 6.000 d/d’ye kadar 1.600 Nm’lik bir torkla, 1.500 HP gücünü yola çıkaran, inanılmaz yüksek güvenlik düzeylerine ve eşi benzeri görülmemiş bir konfora sahip,  dünyanın ilk süper spor otomobili.

Bu, Bugatti’nin yeni geliştirdiği, eşsiz ve efsanevi sekiz-litrelik W16 motorun sonucu. Bugatti’nin iki aşamalı turbo şarj sistemiyle kontrol edilen, dört yeni ve geniş turboşarjör kombinasyonla, Bugatti yeni bir inovasyon sunuyor. Ayrıca çok sayıda teknik geliştirme ve inovasyonla, maksimum performans sürekli olarak mevcut ve tüm hızlarda kolaylıkla kontrol edilebiliyor. Araç, Top Speed modunda, yol kullanımı için sınırlanmış 420 km/s’lik maksimum hıza ulaşıyor. Ancak bu sınır hiçbir şekilde Bugatti Chiron için yolun sonu anlamına gelmiyor.

Yeni karbon lifi monokokuyla, yeni tasarlanmış uyarlanabilir şasisiyle, Bugatti için geliştirilmiş lastikleriyle ve diğer yenilikçi teknolojilerle; Chiron sadece maksimum ivme anlamında şampiyon olmakla kalmıyor, ayrıca çevik bir araç olan modern Bugatti direksiyon hâkimiyetiyle maksimum sürüş keyfi yaşatıyor.

Chiron’un tasarımı, son derece üst düzeyde bir “güzellikle” önemli ölçüde “gücü” bir araya getiriyor. Bugatti’nin Chiron ile sunduğu tasarım dili, kayda değer ölçüde daha agresif bir ton taşıyor ve yeni süper spor otomobilin karakterini anlatıyor. Tasarımcılar, Bugatti’nin DNA’sındaki ayırt edici özellikleri, modern bir tarzda yeniden yorumlarken, daha yüksek bir performans talebinden gelen teknik özellikleri de eklemeyi başardılar. Chiron, şüphe götürmez bir şekilde, hâlâ bir Bugatti.

 

GÜÇ AKTARIM ORGANLARI

Yeni geliştirilen W16 motor

Chiron için belirlenen güç hedefi 1.500 HP’ydi. Bu hedefe ulaşmak için, hem müşterilerin hem de bu otomobilin tutkunlarının çok iyi bildikleri sekiz litrelik W16 motor tamamen yeniden tasarlandı. Önceki modele kıyasla yüzde 25’lik bir güç artışı sağlamak için motorun neredeyse her bir parçası ele alındı ve yeniden geliştirildi. Yüksek güç çıkışı nedeniyle ağırlıkta meydana gelecek artışı ortadan kaldırmak için titanyum ve karbon elyafı gibi hafif malzemeler daha çok kullanıldı. Örneğin, rezonatör, şarjlı hava sistemi ve zincir yuvasının tamamı karbon elyafından üretildi. Yeni krank mili de ayrıca iyileştirildi.

Güç çıkışında elde edilen bu artışın arkasındaki ana unsurları daha yüksek performans sunan turboşarjlar ve 32 enjektörle çift yakıt enjeksiyonu oluşturuyor. Buna ek olarak, şarjlı hava soğutma sistemi de iyileştirildi. Bunun sonucunda da motora dakikada 60.000 litreden fazla hava pompalanmaya başlandı. Çok yüksek performanslı bir ünite olan soğutma pompası da ayrıca bir dakika içerisinde motorun tamamında 800 litre su dolaşmasını sağlıyor.

 

İki aşamalı turbo şarj, güç aktarım sisteminde öne çıkan teknik özellik

Motorda daha geniş, daha yüksek performanslı dört turboşarj yer alıyor. Bunlar iki aşamalı konfigürasyonla çalışıyor. Bugatti tarafından bu otomobil için özel olarak geliştirilen bu iki aşamalı turbo şarj sistemi, Chiron güç aktarım sisteminin en göze çarpan teknik özelliği olarak ön plana çıkıyor. Kalkıştan maksimum hıza, spor otomobil sürücülerinin korkulu rüyası “turbo gecikmesi” olmadan ulaşıyor. Diğer iki ünite de yaklaşık 3.800 d/d’de devreye giriyor. Böylece turboşarj, 2.000 d/d’den itibaren tümüyle lineer güç eğrisi, düşük motor hızı aralığında yüksek tork ve oldukça iyi bir şekilde kontrol edilen ve ayarlanan güç çıkışının oluşmasını sağlıyor.

 

Yeni titanyum egzoz sistemi / ana katalitik konvertörler orta büyüklükteki bir otomobile monte edilen bir ünitenin yaklaşık altı katı büyüklüğünde

Güç çıkışını artıran bir diğer özellik de daha düşük egzoz gazı geri basıncına sahip yeni titanyum egzoz sistemi. Tamamı yalıtıma sahip olan bu sistemde dört ön konvertör ve önceki modeldekilere göre daha geniş olan iki ana katalitik konvertör yer alıyor. Ana konvertörler, orta büyüklükteki bir otomobile sığabilecek bir ünitenin neredeyse altı katı büyüklüğünde. Egzoz gazı işlemek için kullanılan altı konvertörün toplam aktif yüzeyi yaklaşık 230.266 m2 ve bu da 30’dan fazla futbol sahasının toplam büyüklüğüne denk geliyor. Egzoz gazı katalik konvertörlerden, yalnızca 20 kg olan ağırlığıyla benzer ünitelere kıyasla çok daha hafif olan susturucuya gönderiliyor. Diğer üreticilerin paslanmaz çelik kullanmasına karşın Chiron’da yer alan susturucu titanyumdan imal edildi. Egzoz sisteminde ayrıca dördü arkaya, ikisi de aşağı doğru bakan altı boru yer alıyor.

 

Şanzımanda bir binek otomobile yerleştirilen en büyük, en yüksek performanslı kavrama yer alıyor

Güç aktarım sisteminde, entegre aks arası kilide sahip ön aks diferansiyeli ile entegre tekerlekler arası kilide sahip arka aks diferansiyeli ve 1.600 d/d tork için tasarlanan yedi vitesli sahip, çift kavramalı vites kutusu yer alıyor. Bugatti tarafından özel olarak geliştirilen bu vites kutusu, bir binek otomobilde yer alan en büyük ve en yüksek performanslı kavramaya sahip. Elbette Chiron’da sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi de yer alıyor.

BUNU OKUYAN BUNLARI DA OKUDU